top of page

Rens ACCOUNTANTS

Wij zijn een ambitieus advieskantoor met 35 medewerkers met kantoren in Mechelen, Putte, Leuven en Vilvoorde.  Onze klanten vertrouwen op ons voor kwalitatief hoogstaand advies en ondersteuning op vlak van accountancy, belastingen, BTW, fiscaal advies, consultancy alsook bemiddelingsopdrachten. 

We bieden een geïntegreerde dienstverlening volledig op maat voor uw organisatorische behoeften, ongeacht uw grootte, uw business of uw doelstellingen.  

 

  • Grote ondernemingen kloppen bij ons aan om hun interne knowhow aan te vullen met gespecialiseerd advies in specifieke vakgebieden.  

  • Kleine en middelgrote ondernemingen en verenigingen vinden in onze generalisten betrouwbare consulenten die onderlegd zijn in een ruime waaier van professionele diensten en die toegang hebben tot een netwerk van specialisten.

Onze aanpak is erop gericht dat de vennoten actief deelnemen aan de gesprekken met het management en de eigenaars.  Een hoge mate van betrokkenheid van zowel de partners als de medewerkers zorgt voor optimale efficiëntie en een hoge toegevoegde waarde.  Uw vaste dossierbeheerder behartigt uw dossier van a tot z en garandeert een persoonlijke aanpak en continuïteit.  Afhankelijk van de complexiteit en omvang van uw dossier kunnen meerdere medewerkers worden ingeschakeld hetgeen permanente opvolging garandeert.

Ondernemen zit in ons DNA, wij staan voor kwaliteit en streven steeds naar excellentie.

Onze partners

Filip Diez

Mijn operationele carrière begon bij Electrolux, waarna ik als senior manager werkte bij grote internationale kantoren EY en BDO.  Na 20 jaar ervaring kan u bij mij rekenen op een doorgedreven expertise in zowat alle praktijkgebieden die tot het accountantsberoep behoren. 

Naast erkend  ITAA-gecertificeerd tax accountant heb ik ook een certificaat behaald om het mandaat van onafhankelijk bestuurder op te nemen.

 

Daarnaast doen de Rechtbank van Koophandel en de Politierechtbank regelmatig beroep op mij als gerechtsdeskundige.  Ik studeerde onder meer Fiscale Wetenschappen aan de Fiscale Hogeschool. 

Johan Hellinckx

Na mijn opleiding als licentiaat  in de Handelswetenschappen begon ik mijn carrière als auditmedewerker bij BDO te Brussel en in 1998 behaalde ik mijn titel van bedrijfsrevisor. Naast audit heb ik tevens heel wat ervaring kunnen opdoen in consolidatie, due diligence, waardering van ondernemingen, cashflowplanning,  budgettering,  kostprijscalculatie, etc.

Van 2004 tot 2013 was ik CFO bij het beursgenoteerde Keyware Technologies. Gedurende die periode heb ik ervaring opgedaan omtrent IFRS rapportering, het opzetten van KPI's, het overnemen en verkopen van bedrijven, het opzetten van rapporteringssystemen en het zoeken van financieringen.

DSC_1808_edited.jpg

Marjolijn Himpens

Ik heb 25 jaar ervaring in het adviseren van Belgische en multinationale bedrijven in alle aspecten van boekhouding, rapportering, GAAP-conversies, tax compliance, BTW, jaarrekening enz. Daarnaast ben ik expert in het beoordelen van ERP-systemen aan de lokale wetgeving alsook het adviseren van multinationals over de lokale eisen van het buitenland. 

 

Voorheen was ik 5 jaar actief bij E&Y, een jaar in een productiefabriek waar veel belang werd gehecht aan budgettering en rapportering en een 10-tal jaar bij PwC. Naast erkend ITAA-gecertificeerd tax accountant, heb ik een Master in Tax Management op zak.

DSC_1918_edited.jpg

Shari Depuydt

​​

​​

Na mijn carrière te zijn gestart bij Fiscamar, kreeg ik de kans om mij verder te ontwikkelen bij Rens accountants. Daar behaalde ik ook mijn titel als erkend ITAA-gecertificeerd tax accountant.


Ik behaalde een bachelor in accountancy-fiscaliteit en verdiepte mijn kennis verder met een master handelswetenschappen, met specialisatie accountancy-revisoraat, aangevuld met een postgraduaat fiscale wetenschappen aan de Fiscale Hogeschool te Brussel.


Doorheen de jaren heb ik ruime ervaring opgebouwd in het verstrekken van boekhoudkundig, financieel en fiscaal advies. Mijn doel is steeds om klanten op een persoonlijke en doeltreffende manier te begeleiden, hen te voorzien van helder advies en hun fiscale en financiële situatie te optimaliseren.

1562411818612_edited.jpg
IMG_4247_edited.jpg

onze medewerkers

Onze medewerkers zijn de drijvende kracht achter Rens Accountants BV.  Teamwork, creativiteit en open communicatie gaan hand in hand met een resultaatgedreven aanpak.  

Onze consultants combineren een doorgedreven kennis in hun vakgebieden met een volledig engagement op kwaliteit, vertrouwen en persoonlijke service.  

Zin om deel uit te maken van ons dynamisch en ambitieus team? 

onze klanten

We zijn trots op onze gevarieerde klantenportefeuille:

  • starters

  • eenmanszaken

  • Belgische KMO's

  • filialen van internationale groepen

  • beursgenoteerde bedrijven

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?  

testimonials

André Vandenberk

General Manager - Electro Rent Europe NV

"Sedert vele jaren is Rens Accountants een betrouwbare zakenpartner, die ons de nodige ondersteuning biedt gebaseerd op professionalisme en competentie, die meedenkt en het bedrijf vooruit helpt".

 

Rudy Saerens

Managing Director - Bühler Belgium Branch

"Bij Rens Accountants voel ik mij meer begrepen en uitgedaagd. Dat is niet alleen mijn gevoel, ik krijg dezelfde feedback van mijn medewerkers."

 

Stefan Engels

Managing Director - Commsquare BVBA

 

"Rens Accountants kijkt niet enkel naar de fiscale en juridische aspecten van ons bedrijf, maar ook naar de operationele kant. Dit heeft ervoor gezorgd dat de waarde van ons bedrijf substantieel gestegen is."

 

Dirk Paelinck

CEO - Interoffices BVBA & Workero

 

"We waren op zoek naar accountants die een persoonlijke aanpak en regionale nabijheid van een lokaal bureau konden combineren met de nodige internationale expertise van de grote kantoren."

bottom of page